Τετάρτη 12 Μαΐου 2010

Αγαπημένα Ελληνικά Γεμιστά

Μύρισε καλοκαίρι, μύρισε δυόσμος και φρέσκια ντομάτα... Υπαίθρου, όχι θερμοκηπίου, πολύ σημαντική διαφορά αυτή...
Αμέσως στο μυαλό μας έρχονται τα γεμιστά, με ρυζάκι και φρεσκοκομμένα μυρωδικά από τον κήπο ή το μπαλκόνι μας... τι καλύτερο???
Εμείς όταν φτιάχνουμε γεμιστά, φτιάχνουμε πολλά... ποτέ δεν είναι αρκετά!!!
Για ένα μεγάλο ταψί λοιπόν χρησιμοποιώ...

Υλικά:
12 ντομάτες

5 πιπεριές

2 κολοκύθια

1 μελιτζάνα

2-3 πατάτες κομμένες


(για τη γέμιση)
750 γραμ. ρύζι φανσύ(agrino) ή γλασσέ

3 μεγάλα κρεμμύδια

3-4 σκελίδες σκόρδο

1/2 ματσάκι μαιντανό

φρέσκο δυόσμο

αλάτι

πιπέρι

ρίγανη

κόκκινη γλυκιά πάπρικα

το εσωτερικό από τις ντομάτες, τα κολοκύθια και την μελιτζάνα

ελαιόλαδο

λίγο ντοματοχυμό ή πελτέ (προαιρετικά)


λίγη ζαχαρίτσα και φρυγανιά τριμμένη για το πασπάλισμα

Εκτέλεση:

Πλένουμε καλά τα λαχανικά και τα βάζουμε στο ταψί.
Τα ανοίγουμε και κρατάμε το εσωτερικό. (εκτός από τις πιπεριές)

Καθαρίζουμε τα κρεμμύδια και τα σκόρδα και μαζί με το εσωτερικό απ' τα λαχανικά, το δυόσμο και το μαιντανό τα βάζουμε στο μούλτι ή στο μπλέντερ και τα πολτοποιούμε λίγα λίγα.

Τα βάζουμε σ' ένα λεκανάκι, προσθέτουμε το λάδι, τα μπαχαρικά και αν θέλουμε και λίγο ντοματοχυμό, ανακατεύουμε καλα και ρίχνουμε και το ρύζι.

Ανακατεύουμε πάλι και με αυτή τη γέμιση, γεμίζουμε τα λαχανικά.


Όση γέμιση περισσέψει, την βάζουμε ανάμεσα στις ντομάτες ή σε μια άκρη στο ταψί... πιστέψτε με αυτό είναι το πιο νόστιμο...


Στις τρύπες ανάμεσα στα γεμιστά βάζουμε πατατούλες και περιχύνουμε το φαγητό με ελαιόλαδο ή και ζουμί που έχουμε κρατήσει απ' τις ντομάτες.

(εγώ όταν αδειάζω τις ντομάτες τις βάζω σε σουρωτήρι με μπωλ από κάτω και κρατάω το ζουμί για να περιχύσω το φαγητό)


Πασπαλίζω τα γεμιστά με τριμμένη φρυγανιά και λίγη ζαχαρίτσα και ψήνω σε προθερμασμένο φούρνο, στους 200 βαθμούς, για 1 ώρα περίπου.


Καλή μας όρεξη!!!

10 σχόλια:

  1. Πω πω μου άνοιξες την όρεξη, εγώ δεν έχω κάνει ακόμα για φέτος γεμιστά αλλά το έχω προγραμματίσει για μόλις τελειώσουν οι πανελλήνιες που θα έχω χρόνο για μπελαλίδικα φαγητά :)
    Φιλάκια και καλή όρεξη!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. μου αρεσουν πολλα φαγητα αλλα αυτο ειναι μακραν το νουμερο 1...στειλε μερικα πλιιιιιιιζζζζζζζζζζζζζ!!!το καλοκαιρι το φτιαζνω καθε βδομαδα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Χρύσα μου ένα τέτοιο ταψί ήταν ικανός να φάει ο γιος μου από μικρός.Να φανταστείς όταν είναι να έρθει Ελλάδα κάνουμε πλάκα, του λέμε να σου φτιάξουμε γεμιστά;;αλλά τώρα τα φτιάχνει μόνος του!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΛΑΤΡΕΜΕΝΑ!!!!!
    Να'σαι καλά Χρύσα..... θα τα φτιάξω μια από αυτές τις μέρες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Προχτές τα έφτιαξα κι εγώ ~ ίδια τα κάνουμε, μόνο που εγώ δεν βάζω σκόρδο αλλά βάζω φρέσκο κρεμμυδάκι στη γέμιση!
    Όπως και να ΄ναι είναι από τα καλύτερα καλοκαιρινά φαγάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. αγαπημένο φαγάκι, εγώ δε βάζω σκόρδο αλλά όπου βρω έτοιμα μαγειρεμένα τα τσακίζω, οι δικοί μου δεν τα πολυαγαπούν και δεν τα μαγειρεύω συχνά, εγώ τρελαίνομαι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πώ Πώ η μυρωδιά έφτασε ως εδώ!! Πολυαγαπημένο φαγητό όλης της οικογένειας. Συνήθως τσακίζουμε ένα ολόκληρο ταψί τη μέρα!! Και η συνταγή σου ίδια με τη δική μου, μόνο που εγώ βάζω πιο πολύ κρεμμύδι.
    Φιλιά
    Καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πω πω υπέροχα τα γεμιστά!!! Και εγώ τα φτιάχνω συχνά γιατί μας αρέσουν πάρα πολύ.
    Γεια στα χεράκια σου.
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. σημερα στο μαναβικο περασα μπροστα απο τις πιπεριες για γεμισμα και μοσχοβολουσε ο τοπος. μαλλον θα παρω αυριο, με ξεσηκωσες!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μπράβο σου! Δεν τα έχω φτιάξει ακόμα για φέτος. Ηρθε το καλοκαιράκι και είναι το αγαπημένο μας φαγητό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή